Starting point

نقطه شروع اینجاست!

Starting point

نقطه شروع اینجاست!

جایگاه بازاریابی شبکه ای


بازاریابی چیست؟


بازاریابی جلب مشتری و رضایت وی به شیوه ای سود آور است. این فرآیند تمام عملیات قبل و بعد از تولید محصول بانکی تا پس از مصرف را شامل می شود.

فعالیت هایی چون تحقیقات بازاریابی – تعامل با سازمان تولید- فروش- توزیع- مدیریت برند- ارتباطات- صادرات خدمات- خدمات حمایتی و... جزئی از حوزه بازاریابی محسوب می شوند.

بازاریابی به حوزه های خرد، شرکتی، اینترنتی (غیر حضوری) نیز مرتبط می شود.

درک مردم از بازاریابی چیست؟

چون بازاریابی در ایران دانش جوانی است و از طرفی بازارهای انحصاری مورد تجربه مصرف کنندگان بوده است اکثر مردم بازاریابی را با ویزیتوری ، ملاقات و دیدارها ، ارسال اطلاعات اولیه و تبلیغ حضوری مترادف می دانند.

مشتری و اهمیت آن در آینده کسب وکار :

مهاتما گاندی می گوید:

مشتری مهمترین بازدید کننده در محدوده کار ماست. او به ما وابسته نیست ، ما به او وابسته هستیم. او مزاحم کار ما نیست ، اوهدف کار ماست.

او یک بیگانه در کار ما نیست ، او بخشی از آن است. ما با انجام کار برای او ، لطفی در حق او نمی کنیم. اوست که با فراهم کردن این فرصت به ما لطف می کند.

نگاه یکپارچه و شبکه ای در جهان پیشرفته صرفه جویی های بزرگ می سازد

اگرچه دنیای مدرن و پیشرفته در خصوص فعالیت های کسب و کار به واحد های کوچک ومتوسط در همه بخش های اقتصادی تولید، توزیع، و خدمات نگاه مثبت دارد، ولی در کارکرد همه اینگونه واحد ها یکپارچگی و شبکه بندی را توسعه می دهد به طوری که واحد های کوچک به نحوی عضو یک سیستم بزرگتر می شوند و از حمایت های مطالعاتی ، تبلیغاتی و بازاریابی و تامین یکپارچه این سیستم با هزینه ناچیز  بهره مند  میشوند.

فقدان ساختار های شبکه ای ، بزرگترین خطر برای جامعه صنفی و واحدهای کوچک فروشگاهی در آینده است، که در صورت اعمال قواعد WTO و آزادی مرزها بسیاری از این واحد توسط شاخه های تشکیلات شبکه ای و یکپارچه شده کشورهای پیشرفته خصوصاً کشورهای غربی به قیمت ناچیز بلعیده و یا منهدم خواهند
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد